Чернодробните увреждания са обратими
От: Sillveto on 07:48
Някои чернодробни увреждания, причинени от прекомерно пиене на алкохол или хепатит, могат да бъдат спрени или дори направени обратими. Това показват резултати от ново американско изследване, публикувани в електронното списание PLoS, предаде Би Би Си. Изследването в крайна сметка би могло да помогне и на пациенти с белодробни проблеми и изгаряния.
Според британския тръст "Brtitish Liver" всяко лечение, което намалява ръбцовата тъкан около органа, би помогнало на пациентите. Известно е, че употребата на алкохол и хепатитът водят до процес, наречен фиброза, при който се образува прекомерно количество ръбцова тъкан. Когато тази тъкан започне да променя работата на черния дроб, се развива цироза.
Специалисти от Медицинския институт в Сан Диего към Калифорнийския университет са спрели образуването на ръбцова тъкан чрез блокиране на протеина RSK, участващ в образуването й. Този протеин се отделя естествено при заздравяването на рани.
Според ръководителката на проекта д-р Мартина Бак новото лечение може да коригира вече причинени увреждания на черния дроб, а може да е полезно и при белодробна фиброза и образуване на ръбцова тъкан около рани от изгаряне.
здравница.ком

| Категории: »



0 коментара: Responses to “ Чернодробните увреждания са обратими ”